safe & sound

Det finns mediciner som påverkar körförmågan. Vad är sant?


-       Jag är själv skyldig att ta reda på om medicinen är olämplig


Du har kört på och skadat en bil på en parkeringsplats. Vad är rätt?


-       Jag ska anmäla skadan till polisen om jag inte får tag på ägaren


Du har kört på och rubbat en trafikanordning t ex ett vägmärke. Vad ska du i första hand göra?


-       Återställa vägmärket


Vad leder överinlärning vid körkortsutbildningen till?


-       Jag klarar lättare av en krissituation i trafiken


Din bil är utrustad med krockkudde (airbag). Vilket är det minsta rekommenderade avståndet mellan ratten och kroppen?


-       Cirka 25 cm


Vid en kraftig inbromsning skadas din dator. Ersätts skadan av din trafikförsäkring?

-       Nej



 

Ifall någon skulle vilja veta vad jag gör hela dagarna..

until then | |
Upp